3

Räddad av reddit(?)

Shanghai har gjort en helomvändning

De erbjuder nu castspot och nätet betalt, vilket innebär att vi har fått grönt ljus att åka igen.
Jag har dubbel och trippelkollat detta. Även kontaktat min kontakts chef via mail för att få det bekräftat.
Det är bekräftat två gånger.

Vi kan åka.

De satsar dock på en mycket mer attraktiv plats till oss vilket betyder att vi kommer att behöva ha någonslags
produktion på plats - vi kan inte göra det med webcam och det vanliga eftersom vi kommer vara väldigt nära
scenen och mitt i händelsernas centrum. Detta är förstås fantastiskt, men det betyder att vi behöver ta med en
person till som kan produktion. Jag har fått kontakt med Niklas (Som producerade TI5 bland annat) och hans goodwill
är enorm. Han kommer kunna låna oss utrustning samt göra jobbet förutsatt att det inte blir en extrakostnad för honom.
Detta innebär att en eventuell budget kommer att höjas.

Såhär har jag räknat:

Flyg 20.000 ca (Visum ska med också)

Boende (4stx7dagar) 6000-8000 pp 28.000

Resa t/f Arlanda x 4. Ca 3000kr

Hyra av utrustning på plats. Ca 5000:- (Gissning, kan bli både mycket mer och mycket mindre, men behöver något att utgå
från)


Det ger en slutsumma på 56.000kr. GG-Bar har redan gått in med 14.000kr vilket innebär att det är 42.000kr vi behöver samla in.
Det är 12.000 mer än förra budgeten som var räknad på tre personer.
Det är fortfarande utan lön till deltagarna - jag kommer ta ut lön sist av alla (eller inte alls) för att vara så rättvis
som möjligt. Det är även utan omkostnader för t.ex taxiresor, mat och annat som självfallet behöver styras också.
Men som sist så behöver vi först se till att vi tar oss iväg - får vi in mer donationer är detta fantastiskt men
annars kommer jag att bekosta de sakerna som blir utöver. Detta för att det är min kanal och min satsning.

Vi har eventuell sponsring som kan gå in också för att täcka detta - men just nu är vi tillbaka på ruta 1. Jag tog
beslutet att betala tillbaka pengarna för jag vill inte att någon ska tro att detta handlar om att vara sniken eller
att man tänker bara på stålars - ni ska kunna lita på oss. Skulle det bli inställt igen (LOL) eller om vi inte får ihop
likvida medel för att resa så kommer alla pengar att återbetalas precis som innan.
Tiden är dock lite mer knapp nu. Vi behöver också lite mer pengar. Men vi väljer att tro, vi väljer att hoppas.
DotapåSvenska i Shanghai? Vi får se om vi klarar målet!

HÄR KAN NI DONERA

 

 Fast English summary: Shanghai major has approached us again and made it possible for us to travel there. Its a budget we made for 4 people instead of 3 since we get a better spot in the venue and need to step up the production abit. Other from that we hope that we can fund the money asap, since we did pay everything back to people who donated to keep their trust.

1 cck_:

Nice! Jag själv mailade både Gabe och Dota 2-teamet på Valve rörande det hela. Kul att det blir av!

// cck_ på Twitch

2 NykOfDoom:

Kan man swischa till något nummer istället för de alternativ som ges på twitchalerts?

3 Sjolus:

Om du swishar till mig, Nykofdoom, så donerar jag samma summa till Drays insamling. 0737513966 - du kan verifiera att det är jag (Sjolus, Johan Sjölin) på hitta.se, eniro etc. (Om inte Dray själv fixar Swish etc.) - Men enklast och snyggast är förstås Twitchalerts (Paypal funkar med alla stora kortmetoder), så det rekommenderas i första hand :)