4

Insamlingen, Hur fungerar den?

Nu har jag fått massvis med frågor relaterat till Shanghai Major insamlingen.

Så då kör vi. Här kommer budget i full transparens:


Inför avresa behöver vi inhandla: Någon slags enklare belysning, ett mixerbord som kan hantera 3 ingångar och hörlurar som fungerar tillsammans med mixerbordet. Jag kommer dock att bekosta detta själv då jag inte ser det som något negativt, och kanske en uppgradering av streamkvaliten. (3000-5000kr) 

Vi kommer att samla in pengar stegvis. Vi räknar med att Resa, Transfer i Sverige och på plats, Taxi/Buss, Mat, Boende, Visum (Vi stannar i sju dagar i Shanghai) kommer att kosta 10.000:- per person. 

Det betyder att första insamlingsmålet är 30.000kr.

Efter det kommer vi fortsätta att ta emot pengar. Dessa pengar kommer i första hand att ges till lön för Fnas samt våran andra caster som ej är offentliggjord ännu. 

OM vi passerar 44.000kr så kommer jag att titta på möjligheten att ta med en person som helt och hållet kan sköta det tekniska, eftersom nätverk och annat kommer att behöva justeras, kanske felsökas så snabbt som möjligt om något blir fel.  

(Detta är förstås om budgeten håller, en buffert kommer troligtvis att behövas. Men själva Budgeten ser ut såhär)


Här kan du donera
 
 
 
1 Emeriel:

Det låter väldigt lite med 10 000 per person. Hoppas att det går bra. Jag ska ge ett bidrag.

2 PapaDrayich:

Vi vill inte räkna för högt, men som inlägget säger kommer det mer pengar är det uppskattat! Tack!

3 Erik:

Sjukt att flygen är så billiga, när jag reste fick jag betala 30k för flyget enbart. GLHF

4 Tony:

Om ni plockar med något proffs som "expert kommentator" till 3:a person så skulle jag lätt donera lite till