0

Varför blir jag utkastad?

DraySWE har gått från en liten liten kanal som endast castar Dota2 till en community med fysiska mötesplatser på dessa två år. Vi njuter av att hänga i chatten och att vara tillsammans där, eller på riktigt, må det vara på GG-bar eller någonannanstans där vi möts och kanske pratar vi dota2 eller livet. Det spelar lixom ingen roll.
 
Men när en ny person dyker upp i chatten har jag egentligen ett väldigt simpelt synsätt. För det första vet vi alla hur twitch fungerar, det är nästan en del av grejen att vara lite elak eller taskig. Skriva något lite dumt. Det hör till. Det är dock inte okej i min kanal, varpå förhoppningsvis någon av chatmedlemmarna eller någon moderator berättar för vederbörande att detta är reglerna - man får en chans till. Sköter man sig inte så åker man ut. Det är inte alltid för min skull. Faktum är att det sällan är för min skull. Oftare är det för chattens skull som helhet, vi vill ha det mysigt. 

"Får man inte säga vad man vill eller, det är ett fritt land"

Det är ABSOLUT ett fritt land. Det är därför jag kan ha de regler som passar mig i min kanal. Du bestämmer inte det. Så förstå det.

I helgen träffades vi 80 personer från olika delar av Sverige och olika delar av samhällskikten. Vi var olika kön, troligtvis olika sexuella läggningar. Någon var fet, någon var kort. Någon var en flicka. Någon var världens bästa chenspelare, någon hade 52% winrate med stormspirit. Någon jobbade på bank. Någon hade svårt att hitta jobb. Någon var nykterist. Någon var gift. Någon önskade att hen var gift. Men vi hade sjukt trevligt. För vi enas om att vi är något större tillsammans. Det är inte frågan om att man måste tro på allt jag tror på. Eller dela alla mina åsikter. Det räcker att du sköter dig, att du inte är ett rövhål, att du inte vill göra narr av någon, att du kan tänka dig att sitta med.

Det är inte svårare än så. Å vet ni vad. Det är dags att sluta att ursäkta sig för det. Vill Du vara med?  Välkommen. Vill du inte? Ha det bra ändå!

Drayich