0

Drama på fejsbook

Eftersom ett gäng folk vill veta vad som hände så ska jag göra en fin liten redogörelse.


Idag när Alliance skulle spela mot DC och jag skulle casta så postade jag inlägg på Dota 2 Sverige i vanlig ordning. Mitt inlägg blev dock borttaget direkt så jag tänkte att kanske beror det på att jag redan postat ett inlägg idag, vi hade en överenskommelse att jag kan posta när jag spelar (privat) och när jag kommenterar matcher (officiellt) men tänkte jag tar bort mitt andra inlägg. För att försäkra mig.

Inlägget blev fortfarande borttaget.

Vid det här laget har jag redan innan när jag berättade om våran insamling till shanghai blivit ifråntagen rätten att posta inlägg tidigare. Tydligen var det att klassa som tiggeri. Eller jag vet inte om det var Dota2Sveriges egna ord, men jag fick tipset om att jag måste klargöra med admins innan jag lägger in såna posts.

Nu är jag inte typen som skäms över vem jag är så, men jag har ändå varit ganska lågmäld. Jag kan inte jämföras med hjältarna som finns i våra toplag, Svenska spelare som satt Dota2 på kartan verkligen på riktigt. Men jag har gjort mängder för Dota2 trots detta. Jag är Svensk caster, Jag har varit en av Sveriges toppspelare. Jag menar inte att man måste särbehandla mig, men kanske att man åtminstone inte behöver negativt särbehandla mig.

Snabbt blir det klart att det är en (eller flera) personer i adminskaran som gjort samtliga dessa saker. Det är givetvis inte en ordningsfråga eftersom jag har bland de mest meningsfulla inläggen på den här sidan. Jag representerar alltid dota på svenska. Jag har dessutom följt de överenskommelser som gjorts. 

Nu är jag som tur är inte beroende av just den gruppen för mina tittares skull. Men det är ändå väldigt tråkigt att det finns personer som besitter den typen av avundsjuka eller hat så att man utsätter folk för det. Jag är medveten om att jag tar en stor plats. Det finns flertalet anledningar till det, och det handlar också om min personlighet. Det är irriterande, jag vet. Det är inte konstigare än så. Men om man bedriver en kanal som heter "Dota 2 Sverige" och plockar bort inlägg från mig. Så känns det ändå som, även om jag kanske glömmer bort jantelagen nu, att man helt och hållet tappat konceptet.

Jag kommer inte återgå till gruppen förrän den personen med dessa personliga vendettan mot mig förklarar varför - eller försvinner från gruppen. Jag vet att admins jobbar pro-bono och att man ska uppskatta deras arbete - och det gör jag. Men om man är admin så ska man också se till att det arbete man gör faktiskt går åt rätt håll. Jag tycker inte Dota2Sverige har gjort det.

Det var allt från mig!